Semester eller nåt

Ja men nu har jag semester. Har ju bara jobbat 25% sista 1,5 veckan. Känns inte riktigt som semester nu heller när man inte orkar göra så mkt. Men så är det iaf. Ledig i tre veckor sen är planen att jag ska jobba 50% efter det. Håller tummarna att planen håller. 
Mitt mående går upp och ner och fram och tillbaka. Vissa dagar är jättebra. Vissa dagar är skitdåliga. Försöker lära mig att anpassa mig så mkt jag kan. Det är svårt att programmera om sin hjärna när man kört på i samma hjulspår så länge. 

En sak som hjälpt mig är att jag lyssnade på Anders Hansen sommarprat/podd i Sommar i P1. Han förklarar så logiskt och bra varför hjärnan beter sig som den gör. Innan tyckte jag lite synd om mig själv och ältade mkt varför detta drabbat mig. Men nu har jag en helt annan förståelse för varför det händer just mig. Och att det är inte en svaghet att må dåligt ibland. Så skulle jag ju aldrig tänka om någon annan mådde dåligt. Så att tänka så om sig själv är bara skit taskigt! 

Annars har jag ridit med Josse en gång till förra veckan! Det var så mysigt och vi tog en rolig galopp på en åker, ingen känsla kan slå det! Vi pillar på saker hemma hela tiden och altanen börjar bli klar. Jamie pratar massor. Man förstår inte allt men han börjar sätta i hop meningar nu. Ja de finns mkt att glädjas åt också även om det är lite svårare att finna ljusglimtarna just nu. 

Hoppas ni har en skön sommar so far! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Allmänt | |
#1 - - Boel:

Härligt med semester. Ta hand om dig <3

Upp